מערכי עבודה

  מערכי עבודה
     -
הקדמה
     -
הפגישה
     -
תרומת המודיעין להתמודדות במכרז

  אפיזודות מקצועיות
      -
דע מאין באת ולאן אתה הולך
      -
אזניים לכותל

  ניתוחי אירוע
      -
לדעת זה לא הכל


  מילון מונחים

      - התהליך המודיעיני - הגרסה המודרנית
      -
אתיקה ומודיעין בחברות עסקיות

פרטים ליצירת קשר

  טל: 7420052 - 09

  פקס: 7463520 - 09

  נייד: 4742741 - 054

  דוא"ל: shigma@netvision.net.il
 





 


מערכי עבודה

הפגישה

קשר בין בני אדם למטרות של קידום עסקים, ובהקשר זה, בקונפיגורציה מתוחכמת יותר של איסוף מידע איננו אירוע חד – פעמי. זהו אירוע עם עבר, הווה ובעיקר עתיד וכך צריך להתייחס אליו מבחינת הגישה, ההכנות, ההשקעה המחשבה ותשומת הלב.

האדם הוא חיה חברתית. הביטוי הבסיסי של חברתיות זאת הינו הצורך לתקשר. התקשורת  על צורותיה השונות – המילולית, החזותית, והרגשית - משקפים על ציר זמן מערכות יחסים  מורכבות בין שניים או יותר, בני מין אחד או שני המינים היכולים להתאפיין במאבקי כוח;  שנאה; קנאה; אהבה; תלות ועוד.

בתוך מערכת סבוכה זאת הפגישה זהו המעמד, המצב הבסיסי בו נרקמת מערכת היחסים בין בני האדם. קביעה זאת הייתה אולטימטיבית עד לאחרונה. כיום, בעידן התקשורת האלקטרונית / דיגיטאלית עם המכשור המתקדם המאפשר "ישיבות וירטואליות" (ובנוסף לכך גם מתועדות בזמן אמת) ומכל קצווי תבל, יש המערערים על מעמדה של "הפגישה" ובכל מקרה עושים שימוש רב ותכוף בתחליפים האלקטרוניים.

יאמר ויודגש, אמצעי התקשורת החדשים פותחים אפיקים חדשים (עם יתרונות וחסרונות)  המחייבים לימוד מעמיק. למרות זאת, ככל שניתן להעריך, אין תחליף לפגישה בה אנשים יכולים להסתכל בלובן העיניים של בן השיח ולהריח את ריח הזיעה של אלה "המתקשים בתהליך מניפולטיבי" וחושפים את מזימתם.


הערות:
  המסמך עוסק ב"פגישה" ובהכללה "בפגישה בין שניים". בדרך כלל מדובר ביותר מאדם
    אחד לכל צד ובמקרים רבים מדובר בסבב פגישות. שדרוג זה הופך את התהליך למורכב,
    מעניין וערכי בהרבה וכך גם צריך להתכונן אליו.
  יש מצבים בהם בני השיח הם בני מין מעורב, גבר ואישה. כאן יכולות להתפתח מערכות
     יחסים המחייבות הנחייה "מיוחדת".

הפגישה היא אחת הדרכים להפקת מידע. היא מאפשרת למשתתפיה לא רק להפיק מידע מהנאמר בה, אלא גם ממה שלא נאמר בה וללמוד על בן השיח מהתנהגותו, מלבושו ומשפת גופו.

קיומה של הפגישה מהווה הסכמה של שני הצדדים לשוחח – להחליף מידע. אלה יכולים
להיות בניגוד אינטרסים, (מתחרים, למשל), באינטרסים דומים ו/או משלימים (ספק – לקוח, למשל) ובהירארכיות שונות.

הפגישה מאפשרת לבני השיח להפעיל גירויים ו/או מניפולציות האחד כלפי האחר כדי  לקדם את ענייניהם, ליצור "כימיה", לשאול שאלות נוקבות, להעביר מסרים, להטיל משימות ועוד – הכל תלוי באופייה של הפגישה, במשתתפיה ובמטרותיה.

קיומה של הפגישה אינה בבחינת "סכום אפס". אין בפגישה בהכרח צד מרוויח וצד מפסיד. זכור, כי מכל אינטראקציה בין בני אדם ניתן להפיק מידע. ככל שההכנות יהיו מקדימות ומדוקדקות כך יגברו הסיכויים להפיק אותו.

מסמך זה הינו פרק הקדמה, חלק מתוך מסמך הכולל פרקים נוספים העוסקים ב"הכנות לפגישה", "ניהול הפגישה" , "דיווח" ועוד.

בנוסף, ובזיקה למסמך זה ברשותנו מסמכים נוספים בנושאים – "הראיון", "הדיבוב" ו"תדרוך לניהול שיחת טלפון".

עיין גם:
תרומת המודיעין להתמודדות במכרז